Voor wie zorg jij het beste?


Hoe vaak per week gebeurt het dat jij ‘s avonds op de bank zit om een uur of negen en dat je eigenlijk het liefst naar bed gaat omdat je heel moe bent.

Je hebt de hele dag voor de kinderen gezorgd, het huishouden gedaan, eten klaar gemaakt en ook nog gewerkt.

Was er een moment in deze dag dat je even met een kop koffie of thee op de bank hebt gezeten. Een momentje voor jezelf?

Deze momenten schieten er vaak bij in. Je wilt nog even de was wegwerken, nog even de stofzuiger door het huis halen en dan neem je je voor om te gaan zitten. Maar wanneer je daar mee klaar bent is het alweer tijd om naar school te gaan en een broodje te eten tussen de middag.

De momenten voor jezelf moeten eigenlijk de belangrijkste momenten van de dag zijn.

Maar hoe komt het dan dat wij als ouders die momenten overslaan, vergeten of gewoon niet doen.

Vaak willen we als moeder/vrouw zorgen. Zorgen voor de kinderen, je partner, je ouders, je vriendinnen, je collega’s, mensen uit de kerk, mensen uit de buurt en o ja, zelf kom je ook nog ergens voor in dit lijstje.

Het is heel goed om voor andere te zorgen, maar begin eerst bij jezelf. Want wanneer jij lekker in je vel zit omdat je bent uitgerust en opgeladen is het ook makkelijker en fijner om voor andere te zorgen. 

 

Een aantal tips.

  1. Plan per week minimaal een uur voor jezelf. Ga sporten, wandelen, winkelen, lezen, netflixen of vul zelf in wat je leuk vind. Schrijf het ook op in je agenda en blok dit uur voor jezelf. Je kunt ook 4x een kwartier of 2x een half uur plannen. Dat is aan jou. Maar PLAN HET IN.
  2. Voel je niet schuldig wanneer jij op de bank ligt met een goed boek om 2 uur ‘s middags. Dat is jouw moment. Die was staat er over een uur ook nog wel en de vaat op de aanrecht kan ook wel even wachten.
  3. Bespreek met je gezin dat jij ook behoefte hebt aan wat tijd voor jezelf. Dus als jij in het weekend een uurtje met de hond het bos in wil bespreek dit dan met elkaar. Overleg wanneer het het beste uitkomt en GA. 

 

 

Heb jij heel veel behoefte aan tijd voor jezelf maar komt

Heb jij behoefte aan een avond voor jezelf. Geef je dan nu op voor het theekransje van 8 mei. Klik hier voor meer informatie

Terug naar berichten